Terapiu kmeňovými bunkami moderných čias propagoval Dr. Paul Niehans, ktorý objavil jej výhody celkom náhodou. V roku 1931 Niehansa požiadal kolega o konzultáciu, lebo pri operácii štítnej žľazy pacientke nechtiac odstránil príštitné telieska. Sú nevyhnutné k životu, takže pacientka by bez nich neprežila ani jeden deň. Chirurg ju mohol zachrániť iba ich transplantáciou. Takže Niehans, ktorý mal vynikajúcu reputáciu v ošetrovaní transplantovaných orgánov a žliaz bol zavolaný k operácii.
Na ceste do nemocnice sa Niehans zastavil na bitúnku, kde sa zabíjali zvieratá, ktoré používal pri svojich experimentoch s revitalizáciou. Obdržal čerstvé príštitné telieska z mladého býka a odišiel do nemocnice zúčastniť sa na transplantácii. Keď tam dorazil, jediný pohľad na pacientku, ktorá sa zmietala v kŕčoch, mu povedal, že už nie je čas na operáciu. Žena by ju už neprežila.
Ale Niehans dostal nápad. Nakrájal príštitné telieska, dal ich do soľného roztoku a injekčne podal fatálne chorej pacientke. Jej kŕče okamžite prestali. Pacientke sa zlepšil stav, zotavila sa a žila ďalších 30 rokov až do deväťdesiatky.
Po mnohých rokoch Niehans napísal: „Myslel som si, že efekt bude iba krátkodobý tak ako keď sa injekčne podávajú hormóny a že budem musieť podávanie injekcií opakovať. Ale na moje veľké prekvapenie injekcia s čertvými bunkami nielenže nevyvolala žiadnu reakciu ale efekt trval a dlhšie ako pri podaní syntetického hormónu, implantátu alebo chirurgického štepu.“
Takto sa zrodila terapia kmeňovými bunkami a na jeho klinike Clinic la prairie v Montreaux vo Švajčiarsku už tisíce pacientov dostali injekcie so živými bunkami.
V dnešných časoch je všeobecne známe, že boháči a slávni z celého sveta, VIP a verejne známe osobnosti chodia do Švajčiarska na injekcie s kmeňovými bunkami, aby si udržali mladosť. Celebrity z celého sveta ich užívajú aby si zachovali mladistvý výzor. Politici si chcú s nimi udržať vitalitu a odolnosť.
Terapia kmeňovými bunkami v moderných časoch
Clinique la prairie
- Založená v 1931
- Pre bohatých a slávnych
- Veľmi drahá
Nárast popularity a akceptácie
- Nemecko, Francúzsko, Japonsko